logo

Våra tjänster

Vad kan vi erbjuda dig och din arbetsplats

Nonviolent Communication kan beskrivas som ett språk med medkänsla. Det är ett verktyg för positiv social förändring och konflikthantering - och det är ett sätt att leva. Vi erbjuder dig en rad tjänster med utgångspunkt i NVC (giraffspråket).

Läs mer om tjänsterna nedan. Är du intresserad av att anlita oss och vill ha ett förslag på upplägg eller en offert? Fyll i formuläret på denna sida eller kontakta Kay Rung på tel: 070 - 3933971. Friare Liv driver också ett bokförlag och anordnar kortare och längre kurser.

Läs mer

Skriv ut E-post

Coaching/handledning

Coaching

Vill du ha stöd att hantera utmaningar i ditt arbete, privat eller med dig själv?

Vår intention är att hjälpa dig att identifiera dina och berörda parters behov så att du kan hitta strategier (konkreta sätt) att tillgodose behov på.

Teoretiskt är livet lätt att leva:

Genom dina känslor upptäcker du dina behov, när du vet vad du behöver får du använda din erfarenhet och uppfinningsrikedom till att hitta strategier att tillgodose dina behov på.

Läs mer

Skriv ut E-post

Personalutbildning

ArbetsplatsträningVi introducerar Nonviolent Communication (giraffspråket) på din arbetsplats. Vad skulle vara möjligt att åstadkomma om ni verkligen kommunicerade med varandra?

Vi arbetar med allt från kortare föreläsningar till en eller två dagars kurser med praktiska övningar.

Den kortare föreläsningen ger arbetsgruppen en introduktion till NVC och dess användningsområden. Redan under den föreläsningen får du och dina kollegor verktyg som ger er möjlighet att kommunicera på ett nytt sätt.

Våra en eller två dagars kurser innehåller en rad övningar som ger praktiska erfarenheter av hur Nonviolent Communication kan användas.

Exempel på vad vi övar på:

  • Att uttrycka sig ärligt utan att kritisera
  • Att ta emot kritik/feedback utan att höra kritik
  • Att se människan bakom orden
  • Mötesteknik som gör möten mer effektiva och meningsfulla
  • Att ta emot och ge uppskattning med hjälp av NVC

Kontakta oss här eller ring 0911- 241144 så berättar vi mer.

Skriv ut E-post

Bemötandeträning för din organisation

De flesta verksamheter är väldigt medvetna om vikten av att kunna bemöta kunder, gäster, klienter, elever, patienter - människor på ett fungerande sätt.

Vi vill påstå att kunna möta människor är en av dina allra största konkurransfördelar!

Att hantera konflikter som uppstår och framförallt att förebygga dem sparar både energi, arbetsglädje och skapar tillit till de som vill ha dina tjänster.

 

Läs mer

Skriv ut E-post

Medling

Medling

Vi medlar på arbetsplatsen

Har ni kört fast?
Det finns en väg ut ur konflikten! Vi medlar mellan personer och grupper på arbetsplatser.

Så här kan det gå till:

Steg 1: Förberedande möten med de olika parterna i en konflikt. 
Steg 2. Ett eller flera medlingssamtal. (Beroende på hur många som är inblandade och hur svår konflikten är.) 
Steg 3 - Ett eller flera uppföljande möten.

Läs mer

Skriv ut E-post